Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie

Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Jana Pawła II w Kamieńcu pozyskał fundusze w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Na zakup nowości wydawniczych możemy przeznaczyć 10.000 zł. W związku z tym zwracamy się do społeczności szkolnej z prośbą o przedstawienie propozycji tytułów książek, które można by zakupić do biblioteki. Mogą to być dowolne książki (z wyjątkiem podręczników), także lektury i e-booki. Na propozycje czekamy do połowy listopada.

SP    tarczerazemmala

WSPIERAMY SCHRONISKO "TOZ FAUNA" W RUDZIE ŚLĄSKIEJ

Chcesz pomóc? Dołącz do akcji wspierającej działalność schroniska dla zwierząt. Można przynosić:
⦁ karmy dla psów i kotów
⦁ koce
⦁ poduszki
⦁ zabawki
⦁ smycze 
⦁ obroże
Zbiórkę organizuje samorząd klasy V. Akcja trwa do 17 listopada 2017 roku. Z góry dziękujemy wszystkim za wsparcie. :)
Samorząd Szkolny

and2

Aktualności

Bezpieczeństwo w sieci

Bardzo proszę o uważne przeczytanie informacji

W związku z niepokojącymi doniesieniami dotyczącymi pojawiających się zagrożeń w Internecie zwracam się z uprzejmą prośbą o zwrócenie szczególnej uwagi na poniższe informacje.

Gry komputerowe to bardzo popularna forma rozrywki dla dzieci i młodzieży. 60% dzieci w wieku 4-14 lat używa komputera do grania, a 94% nastolatków w wieku 12-17 lat gra w gry wideo.

Gry komputerowe mogą wspierać rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dzieci. Wpływają pozytywnie na: spostrzegawczość, reakcje na bodźce, zdolności przestrzenne, procesy myślowe oraz koncentrację uwagi. Poprawiają refleks i koordynację wzrokowo-ruchową oraz ćwiczą umiejętność współdziałania w grupie.

Jednak nadmierne granie może powodować problemy z koncentracją uwagi przez dłuższy czas, zaniedbywania nauki, aktywności fizycznej, kontaktów z rodziną i kolegami. Może ono prowadzić również do rezygnacji z innych zainteresowań, a nawet zaniedbywania czynności takich, jak jedzenie czy sen. W skrajnych przypadkach doprowadzić nawet do uzależnienia.

W naszym kraju wiele gier komputerowych oznaczonych jest wg systemu PEGI (Pan-European Game Information). Jest to ogólnoeuropejski system klasyfikacji gier stworzony przez producentów gier w celu udzielenia rodzicom w Europie pomocy w podejmowaniu świadomych decyzji o zakupie gier komputerowych. Symbole PEGI znajdują się na opakowaniu gry. Wskazują one następujące kategorie wiekowe: 3, 7, 12, 16 i 18 lat, nadane zgodnie z zawartością gry i poziomem rozwoju młodego użytkownika. Na stronie internetowej www.pegi.info można sprawdzić klasyfikację gry i jej kategorię wiekową.
W systemie PEGI poza klasyfikacją wiekową można znaleźć oznaczenia informujące o potencjalnie szkodliwych treściach występujących w grze, takich jak przemoc, wulgaryzmy czy hazard. Przed zakupem gry warto zapoznać się z jej klasyfikacją, aby podjąć przemyślaną decyzję.

Gry zawierające agresję i brutalną przemoc powodują wzrost poziomu agresji u dzieci, uczą wrogich zachowań wobec innych ludzi oraz tego, że jedynym sposobem na rozwiązywanie problemów jest używanie siły.

Jak zachować bezpieczeństwo przy korzystaniu z gier komputerowych:
• Określ zasady dotyczące czasu, jaki twoje dziecko może przeznaczać na gry komputerowe.
• Zainteresuj się, w co gra twoje dziecko i czy gra jest dla niego odpowiednia. Porozmawiaj z dzieckiem o grach, z których korzysta, sprawdź, czego może się z nich nauczyć
• Zanim kupisz swojemu dziecku grę, upewnij się, że jest odpowiednia do jego wieku. Może ci w tym pomóc system oceny gier PEGI.
• Zwróć uwagę, czy w zachowaniu twojego dziecka nie pojawiają się sygnały uzależnienia od komputera.
• Upewnij się, że twoje dziecko z powodu grania nie zaniedbuje obowiązków domowych i szkolnych.
• Sprawdź, czy gra jest pozbawiona mikropłatności.
• Pamiętaj, że istnieją minigry, które nie wymagają instalacji, a zawierają treści nieodpowiednie dla dzieci.
• Zwróć uwagę na to, czy w grze można kontaktować się z innymi graczami.
Jeśli tak – sprawdź, czy znajomości, jakie zawiera twoje dziecko, są bezpieczne. Kontakt z innymi użytkownikami może być potencjalnym źródłem niebezpiecznych sytuacji i podejmowania ryzykownych zachowań.

E-dziennik

images

Dzwonki

  1. 7:55    - 8:40
  2. 8:45    - 9:30
  3. 9:40    - 10:25
  4. 10:30  - 11:15
  5. 11:35  - 12:20
  6. 12:35  - 13:20
  7. 13:25  - 14:10
  8. 14:15  - 15:00
  9. 15:05   - 15:50

Wolne lektury

Zapraszamy miłośników literatury pięknej na stonę:

Współpracują z nami

Odwiedza nas 18 gości oraz 0 użytkowników.