Zespół Szkół Ogólnokształcących
im. Jana Pawła II

ul. Gliwicka 6
42-674 Kamieniec

24.10.2019 r. - Chłopska Szkoła Biznesu

24 października, uczennice klasy ósmej: Emilia i Karolina, wzięły udział w grze edukacyjnej „Chłopska Szkoła Biznesu”

Gra została przeprowadzona w Zespole Szkół Medyczno – Chemicznych w Tarnowskich Górach. Wzięli w niej udział uczniowie 20 szkół naszego powiatu. Uczniów przywitali pracownicy Powiatowego Urzędu Pracy – organizatorzy gry oraz starosta powiatu tarnogórskiego – Krystyna Kosmala.

Gra była poprzedzona prezentacją pokazującą zapotrzebowanie na pracowników o określonych specjalizacjach w powiecie tarnogórskim. Następnie swoją prezentację pokazała Huta Cynku i Ołowiu w Miasteczku Śląskim. Podkreślono, że rośnie zapotrzebowanie na pracowników z wykształceniem technicznym.

Po części oficjalnej rozpoczęły się rozgrywki „Chłopskiej Szkoły Biznesu”. Początkowo zasady gry wydawały się trudne. Jednak, gdy uczniowie rozpoczęli grę, szybko okazało się, że wszystko jest proste i po prostu trzeba działać. Rozgrywki były rozegrane w dwóch turach.

Nasza drużyna tym razem nie przeszła do grupy finałowej, ale gra oprócz dobrej zabawy była również lekcją biznesu, która być może zaprocentuje w przyszłości.

Fotorelacja>>

Izabela Błędowska

„ Przemoc: widzę i reaguję….”

Uczniowie klasy VIII naszej szkoły wzięli udział w konkursie „Śląskie Lokalne 2018-2019” w ramach projektu „ Przemoc: widzę i reaguję”. Jest on skierowany do uczniów klas VI-VIII szkoły podstawowej, a także seniorów uczęszczających na spotkania klubów seniora w gminie Zbrosławice. Celem projektu jest zwiększenie świadomości mieszkańców gminy Zbrosławice, zwłaszcza młodzieży i seniorów, dotyczącej zagrożeń płynących z przemocy w rodzinie, poprzez poszerzenie wiedzy na temat skutków tej przemocy oraz sposobów jej przeciwdziałania.Wszystkim uczestnikom konkursu życzymy powodzenia i trzymamy kciuki. 

Prezentacja prac uczniowskich>>

Krystyna Chyra-Stanek 

06.10 -19.10.2019 - CodeWeek

codweekmini
Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w międzynarodowym święcie kodowania CodeWeek.

EU Code Week, czyli Europejski Tydzień Kodowania, to oddolna inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczestników w ciekawy i interesujący sposób.
Starsi uczniowie naszej szkoły wzięli toczyli rozgrywki w CodeBook. Jest to gra planszowa ucząca kodowania bez komputera. Rozgrywki były bardzo zacięte i jednocześnie, co było bardzo budujące, fair play. Miło było patrzeć, gdy rywale wzajemnie sobie pomagali lub dawali "fory" osobom wolniej pracującym.

Młodsi uczniowie poświęcili się budowie i programowaniu robotów. Nie ukrywamy, że starsi też mają nadzieję na zajęcia z robotyki.

Izabela Błędowska

Fotorelacja>>

04.10.2019 r - Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia.

4 października 2018 roku obchodziliśmy  ( już po raz drugi w naszej szkole)  IX Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Jest to międzynarodowa akcja, która ma na celu zachęcenie wszystkich do przypomnienia i utrwalenia sobie tabliczki mnożenia, a także  uświadomienie  uczniom, że znajomość tabliczki mnożenia jest niezbędna w życiu codziennym każdego człowieka.Akcja ŚDTM jest wielkim szkolnym wydarzeniem. Najpierw są przygotowania, podczas których dzieci przypominają sobie tabliczkę mnożenia. 

Czytaj więcej...

06.09.2019 r. - Narodowe Czytanie

6 września 2019r. uczniowie naszej szkoły wzięli udział w kolejnej edycji ogólnopolskiej akcji Narodowe Czytanie.
W bieżącym roku na ósmą edycję tego wydarzenia zostało zaproponowanych osiem nowel i opowiadań:

  • Dobra pani – Elizy Orzeszkowej
  • Dym – Marii Konopnickiej
  • Katarynka– Bolesława Prusa
  • Mój ojciec wstępuje do strażaków (ze zbioru: Sanatorium pod Klepsydrą) – Brunona Schulza
  • Orka – Władysława Stanisława Reymonta
  • Rozdzióbią nas kruki, wrony… – Stefana Żeromskiego
  • Sachem – Henryka SienkiewiczaSawa (z cyklu: Pamiątki Soplicy) – Henryka Rzewuskiego

Za najciekawszą propozycję uznaliśmy „Katarynkę”  Bolesława Prusa, której fragmentów wysłuchaliśmy w interpretacji uczniów klasy VIII. Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom akcji, którzy doskonale wiedzą, że „książka i możliwość czytania to jeden z największych cudów ludzkiej cywilizacji”.                                                    

   Krystyna Chyra-Stanek

Akcja „ Zbieram to w szkole”, w naszej szkole…

„Zbieram to w szkole” to inicjatywa skierowana do społeczności przedszkoli i szkół z całej Polski zainteresowanych działalnością dobroczynną i ekologiczną.    Przypominamy wszystkich uczniom i rodzicom o naszej akcji.Jej celem jest zbiórka niepotrzebnych nam już rzeczy i pomoc potrzebującym. W naszej placówce  zbieramy elektrośmieci: zużyte baterie, telefony komórkowe, płyty CD/DVD oraz „dobre  monety” (polskie grosze – wszystkie nominały, zniszczone pieniądze - np. „zgniecione” monety, wyprane i podarte banknoty, monety kolekcjonerskie, bilon z całego świata (również wycofany z obiegu).Akcja ma wspomóc Sekretariat Misji Zagranicznych Księży Sercanów              z Lublina. Dochód z recyklingu zbieranych przedmiotów jest przekazywany na następujące cele: - stypendia szkolne dla dzieci z filipińskiego plemienia Higaonon - elektrośmieci (telefony komórkowe, baterie),- edukacja i dożywianie najbiedniejszych dzieci w przedszkolu w Opol na Filipinach – „dobre monety”.Z góry serdecznie dziękujemy za wsparcie naszej akcji.  Razem uczynimy wiele dobra!

Koordynator projektu: Krystyna Chyra –Stanek wraz z uczniami klasy VIII

Sukcesy uczennic kl.3.

Serdecznie gratulujemy uczennicy kl.3. Mai Kuś zdobycia I miejsca w Konkursie Plastycznym „Zapobiegajmy pożarom” na etapie gminnym. Maja brała również udział w Międzynarodowym Konkursie Kangur Matematyczny oraz w Wojewódzkim Konkursie Matematycznym „Mistrz Tabliczki Mnożenia”.

Gorąco gratulujemy  Marcie Szczygieł zdobycia III miejsca w Międzyszkolnym Konkursie Wiedzy Ogólnej dla Klas Młodszych. Marta brała również udział w Międzynarodowym Konkursie Kangur Matematyczny.
Życzymy wytrwałości i dalszych sukcesów na drugim etapie kształcenia !

Podziękowania

Innowacja pedagogiczna w kl.3.

 W bieżącym roku szkolnym uczniowie klasy 3. realizowali innowację pedagogiczną „ 3,2,1…start! - utrwalamy wiedzę i przygotowujemy się do nauki na drugim etapie kształcenia”, dzięki której utrwalili wiedzę i przygotowali się  do nauki na drugim etapie kształcenia”, nabyli umiejętność porządkowania i utrwalania wiedzy w oparciu o metody aktywizujące: opracowanie lapbooków i teczek tematycznych.„Lapbook jest czymś w rodzaju teczki tematycznej, w której możemy umieścić wiadomości na wybrany temat. Informacje te jednak nie są gromadzone niczym wycinki z gazet.
Taka teczka pełni raczej funkcję interaktywnej przestrzeni na rysunki, opowiadania, wykresy, słówka, terminy czy też zdjęcia. To wszystko umieszczone jest w kieszonkach, książeczkach o przeróżnych kształtach i na karteczkach. Lapbook jest więc czymś w rodzaju teczki interaktywnej przypominającej papierowy teatrzyk mieszczący się na naszych kolanach, stąd właśnie jej nazwa” (źródło „Lapbook a edukacja czytelnicza  czyli jak zachęcić  dzieci do czytania”). Zagadnienia prezentowane w teczkach i lapbookach obejmowały  jeden temat, cykl tematów  lub kilkumiesięczna pracę, np. lapbook   „Ortografia”, „Kontynenty”, „Kosmos” itd.Przygotowanie lapbooka napawało dzieci dumą, gdyż nawet najtrudniejsze wiadomości prezentowane były w atrakcyjny sposób. Dzieci chętnie wracały do swych prac, chwaliły się nimi w domu i w szkole.Uczniowie mający trudności z nauką, systematycznością, zapamiętywaniem i koncentracją, poprzez przygotowywanie lapbooka znacznie zwiększyli skuteczność swojego wysiłku umysłowego.Lapbooki i teczki tematyczne  można rozbudowywać, w  miarę poszerzania wiedzy dziecka. Doklejać do już opracowanego materiału kolejne lapbooki, kartki, koperty, zadania . Dzięki temu na koniec roku szkolnego w jednej dużej, interaktywnej teczce, złożonej z kilku mniejszych prezentowane jest kompendium wiedzy na dany temat. Do zebranego materiału dołączone są również wybrane  prace plastyczne dzieci. Zapraszamy do galerii.

12.09.2019 r. - Wycieczka do ENERGYLANDII

12 września 2019 r. odbyła się szkolna wycieczka do Energylandii w Zatorze.
Pogoda dopisała wybornie, co spowodowało, że dobry humor towarzyszył uczestnikom przez cały dzień.

Energylandia to największy Park Rozrywki w Polsce. Istnieje od pięciu lat i cieszy się ogromną popularnością zarówno wśród dzieci, młodzieży, jak i osób dorosłych. Jest podzielony na pięć stref: Bajkolandię, strefę familijną, ekstremalną, Water Park i Smoczy Gród. Uczniowie klasy VIII i V mogli korzystać z wielu atrakcji, takich jak: karuzele, tory wodne, rollercoastery, gokarty, zjeżdżalnie, wieża ciśnień i mnóstwo innych.Wycieczka do bajkowej krainy  była  bardzo udana, dostarczyła  wszystkim jej uczestnikom – tym dużym i tym małym - wielu  niezapomnianych wrażeń. 

Zdjęcia wkrótce

                                                          Krystyna Chyra- Stanek