Zakończenie sezonu jachtowego to dla właścicieli łódek odpowiednia chwila, żeby zająć się zakonserwowaniem i zabezpieczeniem sprzętu przed nadejściem zimy. Będzie to zarówno dotyczyć samego jachtu, jak też jego wyposażenia, na przykład zaburtowego silnika. Przy normalnym pływaniu z tego typu silników korzysta się stosunkowo rzadko, ale bardzo się one przydają przy manewrowaniu w portach czy przy jakimś zagrożeniu. Lecz mimo tego, że nie są często używane, to przynajmniej raz rok powinny zostać dokładnie przeglądnięte przez jakiegoś doświadczonego mechanika.
Większość wytwórców zaleca taki serwis silnika gazowego raz w roku, ale są też części, jakie sprawdzać należy raz na pół roku. Niektóre z serwisowych czynności wykonać może właściciel, jeżeli będzie wiedział jak się za nie wziąć, lecz z większością udać się jednak trzeba do autoryzowanego warsztatu.
Jest to o tyle ważne, że podczas tego typu serwisu wymienione zostaną wszystkie potrzebne materiały eksploatacyjne, ale też i wykonana zostanie szczegółowa kontrola stanu technicznego. Odpowiednio wczesna diagnoza ograniczy przede wszystkim niebezpieczeństwo jakieś bardziej poważnej usterki, a w niejednym przypadku naprawa silników jachtowych może się wiązać z dość wysokimi kosztami. Dlatego też nie warto zapominać o tym, szczególnie że na taki serwis będzie parę miesięcy w zimie. Systematycznie sprawdzany sprzęt na pewno się odwdzięczy wydajną i płynną pracą, a także tym że nie zawiedzie w sytuacjach, kiedy okaże się być potrzebny.
+Tekst Sponsorowany+